eerste 2 Weken Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Nathalie Komen - WaarBenJij.nu eerste 2 Weken Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Nathalie Komen - WaarBenJij.nu

eerste 2 Weken Nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Mei 2014 | Nicaragua, Granada

Nou daar zit ik dan in Hostel Mexicana aan de andere kant van de wereld in Nicaragua. de eerste 3 weken zitten er alweer op, de tijd gaat zo hard.
Ik heb al zoveel gedaan en gezien.

De eerste 2 weken heb ik samen met Maaike in een gastgezin gezeten, hele lieve mensen 2 kleine kinderen met papa en mama en oma. Wat was het wennen, de cultuur verschillen sowieso al, midden in het huis is er geen dak en als het regent word alles zeiknat, het kleine jongetje van 3 (Mattew) die plaste gewoon in de afvoer die over de grond door het huis liep(wat natuurlijk ook al een beetje gek is bedenk ik me nu! haha) en over emmers die er bij lagen. Niemand keek er raar van op want het is heel normaal hier (blijkbaar) de hele dag staat de tv aan en zit er altijd wel iemand te kijken. hier stond de hele dag een kinderzender op. Super grappig om mee te maken dat je denkt moet Mattew niet eens naar bed om 23:00, toen ik het een keer vroeg werd er gereageerd met; nee hij houdt niet van slapen, tjah dan heb je natuurlijk niks meer te zeggen OEPS.
Nog een goeie les voor iedereen! wanneer er een vloermatje voor de voeten ligt en je wilt geen schimmel haal hem weg!! Ik denk dat ze niet weten dat die gekke dingen gewassen kunnen worden!

*de eerste keer in mijn leven dat ik een dagboekachtig iets doe, dus geloof me als ik zeg dat ik hier heeeel lang mee bezig ben :P *

Naast de cultuurverschillen waren ook super veel leuke dingen, Spaans oefenen met Nataly (moeder van het gezin) of spelen met Mattew en met Oma (mimi/ Judith) praten over alles wat we maar konden begrijpen van elkaar door veel onze handen en voeten te gebruiken (letterlijk en figuurlijk)

Tijdens deze 2 weken kreeg ik Spaanse les in de ochtend en in de middag verschillende excursies en uitstapjes gedaan zoals ;
Met paard en wagen door Granada en leren over de geschiedenis etc/ een politieke gevangenis bezocht, salsa les, koken, boottocht waar we apen hebben gevoerd, Masaya markt bezocht.

3de weekend naar San Juan del sur geweest in een heel leuk surf hostel. hier hielden we een mini vakantie door naar het strand te gaan en tot in de late (nee zeg maar vroege) uurtjes te dansen in de clubs. super lekker op de blote voetjes in een kort broekje en shirtje (WAUW VAKANTIE!!!) Jammer dat alleen slippers stelen een grote hype was in San Juan dat zelfs toeristen van andere toeristen hun slippers gingen stelen, waar moet het heen met deze wereld haha;)

Nu heb ik geen zin meer om te typen haha ik word al een echte Nica; Tranquilo, manjana manjana !!! Foto`s zijn te vinden in de foto galerij.

Van de week komt de post over mijn eerste werk week in de health care clinic.

Adios hasta luego en laat een berichtje achter!:D

  • 26 Mei 2014 - 07:01

    Mandy Lorijn:

    Wauw naat!!
    Wat super gaaf allemaal behalve dat slippers stelen dan! Hihi
    Wat een avonturen!!
    Hopelijk nog veel meer avonturen!
    Succes!!

    Xxxx

  • 26 Mei 2014 - 08:47

    Astrid Van Reenen:

    Lieve Naat,

    Wat ontzettend leuk!
    Ik ga je volgen

  • 26 Mei 2014 - 10:17

    Monica :

    Hi chickie!

    Wat een leuk verhaal om te lezen!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt en veilig voelt!
    Echt super leuke dingen al gedaan..
    Ben je lekker verwend met je verjaardag?
    Die aapjes voeren lijkt me ook zo gaaf!
    Ik spreek je gauw vage kennis.. Dan wil ik alles horen

    Xxxx moon

  • 26 Mei 2014 - 12:18

    Linda:

    Lieve nicht,

    Ben ontzettend trots op je!!

    Dikke kus Linnie

  • 26 Mei 2014 - 17:15

    Tanta Lisa/ome Gerard:

    He meisje, meisje,
    Wat leuk dat je in de lucht bent, gaan zelf vrijdag met vakantie, maar nemen de laptop mee, dus blijven je volgen.
    Geniet er lekker van en veel plezier.
    Dikke kus tante Lisa/ome Gerard

  • 26 Mei 2014 - 20:17

    Doo!:

    Klinkt super naat!
    Heel veel plezier nog met je verdere tijd in nicaragua !


    groetjes doo!

  • 27 Mei 2014 - 09:38

    Papa:

    Hoi Liefie,
    Zoals je schrijft zal het wel de nodige tijd kosten om je bloq te schrijven maar voor ons is het wel super om jouw belevenissen (ook) op deze manier te kunnen volgen.
    En inderdaad je hebt je Tante Lisa in haar vrije tijd achter de computer / laptop gekregen zoals ze had belooft :-) . Veel (schrijf) plezier, XXX en groetjes van je trotse vader, AJO

  • 27 Mei 2014 - 23:04

    Bodine:

    Hey meisie!

    Super leuk verhaal om te lezen! En de foto's zijn ook echt heel leuk.
    Mis je wel hier in Nederland. Maar ik ben blij dat je het erg naar je zin hebt en al veel leuke dingen meegemaakt heb in Nicaragua. Nog veel succes met de komende weken... en uiteraard veel plezier!

    Geniet ervan!!

    xxx Bo

  • 29 Mei 2014 - 00:07

    Ingelou:

    Lieviepiefie!

    Wat een toffe dingen allemaal, super leuk!
    En heel erg leuk om te lezen en te zien wat je allemaal doet en mee maakt!

    Ben zo trots op jou ! (en mis je "stiekem" wel hoor...)

    Dikke kus xxxxx

  • 31 Mei 2014 - 23:05

    Geesje:

    Hallo lieve nicht, super om op deze manier te lezen hoe het met je gaat, leuk geschreven ook, zo zie je maar je hebt talenten die je nog niet had ontdekt. Kijken uit naar je volgende verhaal. Geniet met volle teugen. We houden van je dikke kus je tantetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Hoi, Ik ben Nathalie en ga voor mijn opleiding (oefentherapie mensendieck) voor 10 weken naar Nicaragua samen met een studiegenoot/ vriendin Maaike. De eerste 2 weken verblijf ik bij een gast gezin, 6 weken daarna verblijf ik in een hostel samen met nog 4 andere studenten. De overige tijd ga ik backpacken in Costa Rica en ja, ik zal goed oppassen daar! Laat vooral berichtjes achter. XX

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 1891

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Minor in Nicaragua

Landen bezocht: